novel, drama, filem dan cerita pendek tu semua PENIPU ! penipu punya orang

asyik disogokkan dengan kebahagiaan dari cerita kat novel, drama, filem dan cerita pendek. 
kalau aku suka kau, aku akan jual mahal. kau pun akan jual mahal. aku akan carik gaduh dengan kau. 
takde cerita yang sebenarnya kau kasihan dekat aku lalu pura-pura sayang dekat aku padahal kau masih ingat dekat orang lain. 
aku naik menyampah yang setiap kisah percintaan mesti akan berakhir dengan kebahagiaan?
dalam cerita, lelaki tak pernah lupa hari lahir perempuan kesayangannya. dunia realiti? 
dalam cerita, lelaki akan berusaha untuk jaga hati perempuan kesayangannya. dunia realiti?
dalam cerita, semua nya manis. cinta adalah bahagia. dunia realiti? 
dunia realiti adalah bila cinta akan terpengaruh dengan nilai wang ringgit, terpengaruh dengan kepentingan diri. 
cinta digambarkan indah? tak apa bila kita punya minat yang berbeza. ptuiih!
bodoh !
aku nak bakar semua novel. penipu punya HLOVATE. dunia cinta yang kau gambarkan tak sama dengan dunia sebenar! 
kenapa nak pupuk minda melayu dengan cerita yang manis-manis? 




kalau suka, apa tunggu lagi? tekan lah butang LIKE ni.

7 comments:

Kapten Atok said...

mari bakar novel

eh.. banyak lg genre lain. mari baca novel genre lain

cik tipikal said...

novel genre harry potter, aku dah lama habiskan.. aku nak baca novel berat yang siri penyiasatan tapi masalah dia, tulisan kecik sangat.. hahah

sugar2 kapas strawberry said...

nak yg indah2 sume ada dalam novel..jgn mimpi nk dptkan lelaki yg sempurna gila macam seth tu..boleh tahan walau dgn ape pon si nora tu buat..haha

cik tipikal said...

gila ape terhinging kat sethtan tu.. mana ada orang perfect kat dunia ni... pentipu jee

TAUHUSUMBAT said...

ini sudah bagus dan bgi yg nak baca sinopsis novel² terbaru korang boleh layan kat tauhusumbat.com. jom layan...

Yuyu Musa said...

hahaha...drama mmg jaga market.nak bagi indah2 je.hakikat?haiyoo...

hahahaha...

idea same je dlm novel,drama melayu.haha

nurayunni said...

rilek beb.. haha