impian aku adalah untuk buat BENTO kepada orang tersayang

aku ada satu obsession dimana kalau aku lapar dan rasa malas nak makan, aku akan google makanan yang sesedap atau cecuci mata dekat tumblr dengan gambar makanan yang indah dan menyelerakan. pun bagaimana walau, obsession yang satu ini hanya buat aku makain lapar dan membuatkan aku emo melampau. *stress sebab lapar? wadehel durrah*


disebabkan obsession pelik ini, aku discover bento


if korang ni jenis yang gila dekat drama korea, jepun ataupun manga, mesti familiar dekat bento kan? 
*bento*

untuk sesapa yang tak tahu tu kan, bento tu adalah lunch box yang cecomel. basically, bento ni adalah budaya korea dan japan. sesapa yang familiar dengan drama jepun , korea dan manga mesti dan wajib familiar dekat menatang ni. 

Bento (弁当 bento) is a single-portion takeout or home-packed meal common in Japanese cuisine. A traditional bento consists of rice, fish or meat, and one or more pickled or cooked vegetables, usually in a box-shaped container. Containers range from disposable mass produced to hand crafted lacquerware. Although bento are readily available in many places throughout Japan, including convenience stores, bento shops (弁当屋 bentō-ya), train stations, anddepartment stores, it is still common for Japanese homemakers to spend time and energy for their spouse, child, or themselves producing a carefully prepared lunch box.
bento ni comel. bila tengok gambar dia, aku rasa kalau ada orang hidangkan aku menatang ni untuk makan. aku tak sanggup. aku nak simpan, frame elok-elok. 


disebablkan bento yang comel ini, aku ada impian nak buatkan boyfriend aku satu. bagi dekat dia, suruh dia makan. mesti dia blushing kalau makan bento comel ala-ala macamalam gambar dengan kengkawan dia kan? but then, aku ni cuma a single girl yang pathetic. takdak boyfriend woiii! takdak even aku dah umur 20. #foreveralone ke apa sampai tua ni?


kot boyfriend aku tu peminat angry bird, aku akan buat angrybird nye bento 


hari tu, aku pergi daiso. ala kedai yang harga barang dia semua 5 hengget. semua barang dari jepun. comel comel belaka. pastu aku belek-belek lah certain apparatus untuk buat bento.. sosej cutter lah, bento box lah, memacam lah.. aku rasa tergoda nak beli sebab nak pergi buat bento pastu bagi dekat boyfriend. *aish! terlupa diri pulek*


p/s ada orang ajak pergi aerocarnival. pastu tanya aku pergi #octtwtfest ke tak? pahal dok care ke aku weyh?

kalau suka, apa tunggu lagi? tekan lah butang LIKE ni.

No comments: