perfect namja

credit : lelaki ni punya twitter

pagi isnin
bangun pagi terus bukak laptop. tunggu laptop ready, pergi mandi dulu. wangi-wangi. cek handphone, takde text dari orang tersayang. pikir positif agak-agak dia tengah busy nak test. siap-siap pakai baju, tekan bookmark facebook. perkara pertama bila bukak facebook adalah bukan menekan notification sendiri tetapi tengok wall dia yang tersayang. eh, ada status baru. baca status tanpa sedar air mata mula mengalir dengan deras. try call dia, tak angkat. try call lagi dan lagi. baru sedar yang diri ini diputuskan dengan cara menghebahkannya ke seluruh dunia dengan facebook update. 

minta penjelasan. alasan mudah yang diberikan. untuk menjaga diri masing-masing dari terus terjebak dengan maksiat. untuk jaga diri aku terutamanya. kalau ada jodoh, insyaAllah kahwin.

petang isnin *dua bulan selepas 'bercerai'*
tergerak hati nak buka twitter dia. walhal aku dah block dia. kenapa tangan still nak bukak? sebab hati nak mencari jawapan. pecah hati bila lihat yang sebenarnya aku dah tak worthy untuk dia. sia-sia aku tetapkan hati aku tunggu dia. baca tweet dia pasal how perfect the moment when meeting her in her baju kurung and pashmina, when she kinda smile and clapped for him when he introduced himself and his MIAT. and how thankful he was because atok brought him to that place and met her. oh, aku memang rasa fakap gile. tahu tak, masa those feelings yang dia rasa. dia masih dengan aku. masih text dengan aku cakap pasal how much he loved me and never leave me. 

why at the first place tipu aku? ingat tak kau pernah cakap yang kau takkan pernah tinggalkan aku sebab if kau tinggalkan aku, kau akan rasa bersalah sepanjang hayat?
and kenapa semua kesalahan terletak atas bahu aku? as if aku yang salah, as if aku yang curang dan tipu kau. 

baca twitter kau, baca cara kau cakap how hopeless a girl yang dream on a korean man. so what? memang tak dapat, pasti tak dapat. tapi dari dream on lelaki melayu macam kau yang bagi hopeless dreams dekat aku, itu option yang terbaik. 

one day, i will go to korea to find my perfect namja. 

kalau suka, apa tunggu lagi? tekan lah butang LIKE ni.

5 comments:

Hidayah said...

u noe why i follow ur blog eventhough i never noe u? because we had experienced the same thing. rasa bodoh gile kan kene diperbodohkan oleh org yg kite syg n percaya n lebih bodoh sbb die pasang lain masa dgn kite lagi, masa tgh bg ayat bunga2 lagi. mmg rasa hampehnye. tp xpe durrah. Thats show how Allah love u n at least showed u that he doesnt worth u at all. mmg marah masa tau kene tipu. tp maaf kan lah. hidup ni berputar. satu hari nnt, ade keadaan yg akan kembali pd org2 yg menzalimi. be positif. kamu sgt berharga utk lelaki yg bg ayat2 bunga yg menipu sebnanya. tp kamu kene yakin, janji2 Allah x kan ada yg tipu. Letakkan harga diri kamu lebih tggi utk seorg lelaki yg senang2 buat kamu camtu. Jgn cari namja. cari suami yg boleh membimbing kamu ke syurga. =) take care

Hidayah said...

hurm...when i read again... u remind me to how that feeling was...rasa mcm kene tembak pakai machine gun kot. ='( be strong durrah...

cik tipikal said...

thanks a lot hidayah.. at the first place, i felt like i already have someone who can share all of my pain. keputuan nak tulis dekkat blog pasal semua ni adalah terapi yg doktor suruh to avoid myself dr trus depress. to trust is not easy, so tulis dekat blog lepaskan semua rasa. somehow, i feel like giving up.. giving up to fall in love again.

Hidayah said...

having someone to share the pain x sama dgn The Only One who understand n always with u to cure the pain. Allah is The One. Boyfriend, kwn2 datang dan pergi durrah.xde yg kekal.lebih sakit bila satu hari yg dr penawar jadi racun. Kamu boleh bangun sendiri. Tanpa die yg menghancurkan dan bukan krn org lain. tp kamu sendiri dan atas bantuan Allah. jadi kalau 1 hari kamu dijatuhkan lagi, kamu tau mcm mana nak bangun sendiri tanpa org lain. Kamu boleh berjaya tanpa dia. kamu akan bahagia dgn org yg layak dan menghargai kamu.Dun give up.Kamu sgt berharga utk give up hanya kerana org yg x berbaloi utk kamu. Why should we give up when Allah is always with us? =) positif! chaiyo.

FS said...

be strong durrah!